12 Ekim 2011 Çarşamba

Yine İş Görüşmesi

Şehir dışında okumuşsunuzdur, okulunuz bitmiştir ve dönmüşsünüzdür baba ocağına tekrar. Bir gün olur, iki gün olur, bir gün daha eklenir de üç gün olur evinizde yattığınız; ama artık birşeyler yapma vakti de gelmiştir. Yeni gün başladığında bu hali yaşayan diğer tüm kurbanlar gibi iş aramaya koyulursunuz, koyulmuşsunuzdur. Bakarsınız birkaç yere, baktığınızı görüp çağırırlar, gidersiniz, görüşürsünüz, sonuç mu? Hüsran... Bu da bir gün olur, iki gün olur, bir gün daha eklenir de üç gün olur; bu sefer evinizde değil el kapısında yatarsınız. Bir sonraki gün artık ümidi kesip yerel gazetelerden medet umarsınız, her gördüğünüz ilan bir umut olur da "Buraya da bakayım." der avutursunuz kendinizi.

Tüm bu anlatılanlar rutin şekilde devam ederken, her gününüz aynı geçip yitip giderken ve siz her ilanda yine aynı şeyleri deyip kendinizi avuturken gözünüze bir ilan çarpar. Daha ilanı okurken keyiflenirsiniz, keyiflenirsiniz; çünkü ilanda bahsedilen, ihtiyaç duyulduğu ve aranıldığı söylenilen o "kalifiye eleman" sizsinizdir. Tabii sizce böyledir bu, iş veren ya da verecek olan kişi için böyle değildir ve asla böyle olmayacaktır. Olamayacaktır da... Bu ya da bu gibi olumsuzlukları düşünmeden o günü gece edersiniz, geceyi de gündüz etmek ve bir şekilde ilanın muhattabıyla görüşmek için can atarsınız. Gün bitmiş gece olmuştur, gece de bitip yeni gün başlamıştır ve ilanın muhattabı artık sizin muhattabınızdır. Bir şekilde ulaşmış ve kendinizi muhattap aldırmışsınızdır kişiye, işte o an başlar aslında her şey. O an başlıyormuş aslında en başından beri anlatılan tüm bunlar...


- İyi günler, ilanınız için aramıştım.

+Tam olarak nesi için aramıştınız?

- Yüzeysel olarak bilgi verilmiş ilanda, aradığınız kişinin tam olarak ne yapacağını soracaktım.

+ Daha önce ne yaptınız, neler yaptınız?

- ... gibi şeyler yapmıştım, ... bunları da yapmıştım, ... şunları da yapmıştım ve ... bunlar gibi diğer işler.

+ Anladım, ancak şöyle bir şey var; daha önce böyle birşey yaptığınızı, yapabildiğinizi ve bundan sonra da yapabileceğinizi sanmıyorum!

- Anlamadım?!

+ Yeri Gelir gecenin 03:00'ünde haber çıkar, çıkan haber için saate bakmadan iş başı yapmanız gerekir ve ben bunu yapabileceğinizi sanmıyorum.

- Anladım, ancak şöyle bir şey var; daha önce böyle ve bunun gibi bir çok iş yaptım, yaptıklarımdan ziyade bunlar dışında bakın bunları da yapıyorum, yapabiliyorum. Hatta sizin yapmadığınız, yapamadığınız, yapamayacağınız dahası da var! Ayrıca şu da var; yeri geldi bu anlattıklarımı yapmak için ya da yaparken değil gecenin 03:00'ünde iş başı yapmak, üç gün boyunca iş ile ilgilenip dördüncü gün okula sınav için çıktığım ve o dersten geçtiğim oldu.

- Neyse; yine de teşekkür ederim ilgilen(-me)diğiniz için, görüşme(-me)k üzere...


Teşekkür ederim; evet teşekkür ederim bu diyalog kurulmuş olsa ve beni umursamamış, hatta kendinizce ezmiş olsanız da. Ama o an söylemeyi unuttum;


- Şu da var ki beyefendi, safkan orospu çocuğu olduğunuz su götürmez bir gerçek.


yazan, çizen, küfreden : kwnch

safkan orospu çocuğu : İş ver(-mey)en
Paylaş/Kaydet/Takip et Paylaş